Hier zijn we dan - Reisverslag uit Beijing, China van Marjon en Roeland Kikkert - WaarBenJij.nu Hier zijn we dan - Reisverslag uit Beijing, China van Marjon en Roeland Kikkert - WaarBenJij.nu

Hier zijn we dan

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjon en Roeland

11 April 2008 | China, Beijing

vrijdag 11-04-07 21:00 uur

Hallo Allemaal:

Eindelijk weer een berichtje van onze kant.
Gisteren te vermoeid om de site direkt aan te passen.
Zoals jullie weten zijn we woensdagavond vertrokken naar het land waar onze droom op ons zit te wachten.
Vlucht is goed verlopen (toch wel lang) alleen erg vermoeiend daar we niet konden slapen.
Donderdag aan het begin van de ochtend zijn we veilig geland waarna we met onze gids van Blas naar het hotel zijn gegaan.
Hier ontbreekt ons aan niets alleen zitten we ons af te vragen hoe het moet gaan passen als Anne-Ling er straks is.
(maar dat is een latere zorg).
Donderdagavond hebben we met de gehele groep gegeten bij een lokale Chinees.
Erg lekker en eindelijk eens echte Peking Eend gegeten op de originele wijze.

Na een nacht (niet echt geweldig) geslapen te hebben zijn we weer om 06.30 uur opgestaan om de toerist uit te hangen.
(reden van het niet goed slapen is dat we tegenover een enorme bouwput zitten waar ze het leuk vinden om 24 uur per dag te werken)
Vandaag zijn we met z'n allen naar de Chinese Muur geweest.
Dit liet al gelijk een geweldige indruk achter.
Helemaal na dat we deze een gedeelte beklomen hebben. (we wisten niet dat deze zo steil was!!!)
Nu kwamen we toch weer tot de ontdekking dat het stoppen met sporten niet zo'n goed idee is geweest.
Toch is het iets wat ook nooit meer uit onze geheugen zal verdwijnen.

Na een heerlijke lunch is onze tocht verder gegaan naar het Zomer Paleis.
Ook zoiets indrukwekkends!! Het was alleen jammer dat het daar ontzettend druk was.
Wederom kwamen we hier tot de ontdekking dat wij voor de Chinezen wel apart zijn, regelmatig wordt er aan ons gevraagd of ze met ons op de foto mogen, iets wat toch iedere keer weer apart is om mee te maken.
Toch over de Chinezen geen fout woord ze zijn mega vriendelijk en willen ook alles voor je doen.
Vanavond hebben we met een deel van de groep lekker gegeten.
Daar iedereen het erover eens was dat het even geen Chinees moest zijn, zijn we bij de Pizza Hut geweest, erg lekker.

Zojuist hebben we de koffers omgepakt omdat het morgen toch weer een spannende dag gaat worden.
Om 09.00 uur zullen we samen met Sandra en Charles vanuit Beijing vertrekken naar Nanchang.
Waar we dus nog 1 dag en een paar honderd kilometer verwijderd zullen zijn van onze kleine meid.

We geloven dat jullie nu wel weer helemaal op de hoogte zijn en we schrijven snel weer.

Veel liefs van ons vanuit het verre Oosten (waar het trouwens heerlijk weer is, 18 graden)

Roeland en Marjon

• 11 April 2008 - 13:46

Jannie Veld:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Toch ook leuk dat je de omgeving en geboorteland van jullie dochter mogen bekijken. Dat is ook goed voor later.
    De zenuwen al te pakken voor het zien van jullie dochter?
    Heel veel plezier nog geniet ervan.
    Jannie

• 11 April 2008 - 13:49

Jeroen, Diane & Kids:

Wauw wat een prachtige foto's! Heel indrukwekkend en voor jullie natuurlijk met een dubbele betekenis. Nog 1 dag....dan is het eindelijk zover!!! Heel veel plezier en geniet van alles wat jullie nu meemaken!!

Veel liefs,
    Jeroen, Diane, Ivo en Érin

• 11 April 2008 - 15:12

Rolf En Heleen (FR)!:

Hallo Roeland en Marjon,

zo te horen bevalt het al goed in China.
    We vinden het prachtig dat jullie ons mee laten genieten van jullie tijden daar. De spanning zal wel steedfs iets meer toenemen, maar je krijgt er iest wonderschoons voor terug!
    Geniet er nog lekker van samen daar en hoop weer snel iets van jullie te horen.

Gr. Rolf en Heleen
    Uit het altijd prachtige Friesland!!!!

• 11 April 2008 - 16:32

Gerda:

Hallo twee Kikkertjes,

Nog even, dan zijn er drie kikkertjes. Ik heb zojuist haar foto nog weer eens bekeken en ... ze is zooooo mooi! Spannend hoor ... hoe zal ze reageren, hoe gaan jullie communiceren, gebaren- en lichaamstaal natuurlijk. Goede vlucht naar Nanchang en dan .......... HET MOMENT!! Veel geluk gewenst daarvoor.

Groetjes Wim en Gerda

• 11 April 2008 - 17:32

Zwaan En Gerrit:

We waren benieuwd hoe jullie het maakten. Lang stil zetten he op zo'n vlucht? Fijn dat jullie ook iets van het land zien.
    Maar het mooiste moet nog komen!!!
    Wel spannend hoor.
    Succes, luitjes en tot de volgende ronde.
    Zwaan

• 11 April 2008 - 17:42

Nies:

Lieve Roeland en Marjon,
    Geweldig wat jullie daar al meemaken; het moet bijna een droom zijn. En het mooiste moet nog komen! Op naar Nanchang; op naar Anne-Ling.
    Tijdens de vlucht maar oefenen met gebarentaal (maar hou het wel netjes)
    He, geweldig dat we met jullie mee kunnen genieten via deze site.
    Groetjes uit Friesland,
    Folkert en Nies

• 11 April 2008 - 17:48

Martin, Ellen Inge:

Hey Roeland en Marjon,

Heel fijn dat we op deze manier kunnen meelezen en zien op de foto's wat jullie beleven. Heel indrukwekkend allemaal.

Het wordt nu wel heel spannend maar geniet er toch van.

Liefs
    Martin Ellen Inge

• 11 April 2008 - 18:24

Greetje Rol:

Hoi Roeland en Marjon,
    Heerlijk om even iets van jullie te horen/ te lezen.
    Fijn dat jullie zo genieten van alle mooie culturele dingen in Peking.
    Voor morgen sterkte toegewenst voor de vlucht naar de provinciestad waar Anne-ling woont. Het zal best spannend worden om morgen zo dicht bij haar te zijn.
    Dat het dan maar gauw zondag moag worden.
    Ik houd je mail bij en leef op afstand zo met jullie mee.
    Lieve groet, Greetje Rol

• 11 April 2008 - 18:58

Winold En Susan:

Hé hallo,
    Fijn om te lezen dat alles tot nu toe voorspoedig gaat (behalve de nachtrust dan) Een dikke knuffel voor Anne-Ling en voor jullie ook natuurlijk.
    Liefs, Winold, Susan, Timo en Isa (en van Sem natuurlijk)

• 11 April 2008 - 19:07

De Dikjes:

Hoi,hoi

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen en de foto's te bekijken.
    Jullie hebben al heel wat meegemaakt de afgelopen dagen.....
    Morgen vliegen jullie naar Nanchang, wat moet dat spannend zijn voor jullie.
    Steeds dichter bij jullie dochter.
    We wensen jullie alle, alle goeds en heel veel geluk voor het moment dat jullie Anne-Ling in jullie armen mogen sluiten.
    We denken veel aan jullie!!!

Heel veel Liefs,

André, Evelien Eline en Kirsten

• 12 April 2008 - 10:40

Geert En Jorien:

Eindelijk jullie site bekeken....
    en zeker nog op tijd om jullie, morgen, heel veel succes te wensen. Eindelijk zien jullie dan in levende lijve je dochter. Zet hem op een een goed reis terug met Anne-Ling.

Groeten Geert en Jorien

• 12 April 2008 - 15:19

Zwaan En Gerrit:

Even een rreactie. Fijn dat alles zo goed gaat.Ook leuk dat jullie zoveel bekende dingen kunnen zien. Maar het mooiste moet nog komen he? We wensen jullie veel geluk en een goede tijd daar.
    "Tante"Zwaan