Weer veilig in ons eigen huisje - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Marjon en Roeland Kikkert - WaarBenJij.nu Weer veilig in ons eigen huisje - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Marjon en Roeland Kikkert - WaarBenJij.nu

Weer veilig in ons eigen huisje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjon en Roeland

26 April 2008 | Nederland, Hoogeveen

Zaterdag 26-04-2008

Hallo Allemaal,

Jullie zullen ons wel twee dagen gemist hebben ;-)
We hadden gisteren geen zin want we waren met z'n allen te moe om ook maar iets te doen naar zo'n ingrijpende dag als donderdag.

Donderdagochtend zijn we om zeven uur (Chinese tijd) opgestaan.
Laatste spullen in de koffer gedaan en na het ontbijt om 10.30 uur vertrokken naar het vliegveld.
Na weer heerlijk koffie gedronken te hebben bij de Starbucks zijn we om 13.30 uur opgestegen uit het land van onze dochter.
Wel apart gevoel dat je zo'n meitie dan echt meeneemt uit haar eigen land om haar een nieuw leven te gaan geven in Nederland.

Als echte zuinige nederlanders hadden we voor Anne-Ling geen stoel in het vliegtuig geregeld want we dachten ze kan ook wel op schoot.
Gelukkig na ongeveer 2 uur vliegen kwam er een stewardes met de mededeling dat ze bij het raam nog een rij van drie stoelen over had en daar mochten wij wel gaan zitten
(kijk zo doen we dat, wel een stoel en niet betalen!!!!)
Dit was wel erg prettig deze extra ruimte want Anne-Ling had besloten om de hele reis niet te slapen.
Reis is verder goed verlopen alleen het is toch wel een heel eind vliegen.

Bij aankomst op Schiphol stonden er heel wat mensen op ons te wachten, wat ons ontzettend goed deed!!!!
Na wat eerste onwennige minuten had Anne-Ling er wel genoeg van en zijn we met z'n drietjes in eigen auto huiswaarts gekeerd.
Wat we al verwachten gebeurde ook na 5 minuten, de dame viel in slaap en heeft de hele weg liggen snurken.

Ook bij thuiskomst (21.30 nederlandse tijd, dus bijna 24 uur onderweg) was de verrassing ook weer groot.
De hele tuin en het hele huis was in de slingers en ballonnen gestoken. (allemaal bedankt!!!!!)
Ook hier stonden er weer een hele groep lieverds op ons te wachten.
Anne-Ling hebben we maar gelijk in bed gestopt want die was helemaal kapot.
Na een heerlijk nederlandse borrel zijn ook wij lekker gaan slapen.

Nu gaat alles opzich vrij goed.
Zijn gistermiddag voor de zekerheid nog even bij de huisarts geweest vanwege het nog steeds niet poepen.
Deze dacht dat het allemaal wel goed ging komen dus mochten we weer naar huis.
Helaas vanmorgen ging het niet goed en konden het arme meisje weer haar poep er niet uitkrijgen.
Gelukkig is dan oma dicht in de buurt en die heeft het probleem verholpen.
Nu maar weer hopen dat het goed komt.
(Laxeer roosvisee staat al op het boodschappenlijstje).
Verder vieren we vandaag heel iets haar 1e verjaardag.
Verder doen we het rustig aan, maandag weer de eerste verplichtingen (aangeven bij de gemeente) en we laten wel weer horen hoe dat is verlopen.

Veel liefs van ons.

• 26 April 2008 - 14:45

Folkert En Nies:

Lieve Roeland, Marjon en Anne-Ling
    Zal een apart gevoel zijn nu weer in je eigen huis met jullie dochter.
    Nu maar proberen wat bij te komen van alle (in-)spanningen van de afgelopen weken en de draad van jullie leven weer wat op te pakken.
    We wensen jullie daarbij alle goeds.

Groeten uit Gerkesklooster.

• 26 April 2008 - 18:08

Charles & Sandra:

Beste vrienden,
    Want dat zijn we wel geworden naar 2 weken intensief met elkaar optrekken. Pratend en zuchtend over niet poepende kinderen, niet slapende kinderen, huilende kinderen en ga zo maar door.
    We missen jullie wel nu we weer in het Aalsmeerse leven moeten inburgeren na al die Chineese activteiten van de afgelopen weken. Maar het is echt heerlijk om weer thuis te zijn, ondanks de hectiek met de dames. We komen zeker binnenkort de heerlijke pannenkoeken van Roeland eten, of we kunnen natuurlijk naar de plaatselijke chinees ;-). Dikke kus voor jullie drietjes,
    Charles & Sandra en de nu heerlijk slapende (b)engeltjes Isabelle & Jasmin.

• 26 April 2008 - 18:56

Siep En Anita:

Gefeliciteerd met Anne-Ling's 1ste verjaardag!!!Mooi,mooi!!Geniet van alles,dikke knuffel!!

• 26 April 2008 - 19:47

Nikaj, Carmen En Jin:

Lieve Marjon en Roeland,

Wat fijn dat jullie lekker veilig thuis zijn gekomen met jullie kleine meid. En dan kan het nu echt gaan beginnen......
    Geniet!!!
    En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van jullie dochter.

Lieve Anne-Ling,

Van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag. Wat bijzonder dat je deze mag vieren samen met je ouders in Nederland.

Dikke knuffel van ons 3